Los bericht bekijken
Oud 10 maart 2011, 01:11   #858
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nechtan Bekijk bericht
We vragen haar rekening te houden met onze seculiere maatschappij. Uiteraard geen gemakkelijke onderneming voor iemand die haar waarheid lijkt te vinden binnen het simplisme van de islam.

Haar hoofddoek is een manifestatie van haar visie op onze maatschappij, wat meteen van haar een werkelijke tegenstander maakt. Ze mag van mij der hoofddoek ophouden, van mij mag de gehele hema-keten alleen nog vrouwen met hoofddoeken tewerkstellen, mij zul je er niet zien en veel autochtonen ook niet meer, net zo min als dat men hoofddoekjes op de weide van rock werchter kan spotten.

Ze mag dan vlaamse zijn van afstamming maar haar nieuwe culturele identiteit en haar naar alle waarschijnlijkheid nieuwe arabische naam roepen bij mij dezelfde mengeling van onverschilligheid en afstand op als bij de houder van één van de talloze pita huisjes in gent op.
Nechtan, je krijgt van mij een dikke 2.

Nu, als ander voorbeeld. Ga naar het publiek toegankelijke Technopolis, afrit Mechelen zuid op de E19, en ga daar eens de hoofddoeken tellen in verhouding tot keppeltjes... En hou dan even rekening met de verhoudingen in de "Vlaamse allochtonenhuishouding".