Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen122
china zal binnen enkele jaren revolutioneren tegen zijn huidige bestuursvorm omdat de gemiddelde mens die vroeger een krot kon kopen nu in vele gebieden nergens terecht kan wegens alles opgekocht door westerse speculanten en de kleine rijke elite. china is voor een deel gebouwd op zeer welvarende westerse kapitalisten die er dan met honderden miljarden vandoor trekken vanaf economie begint te stagneren en china word terug een 3rde wereld land. naar mijn mening
|
Je vergist je als je denkt dat het kapitaal en vastgoed in China in westerse handen is.
Ook betwijfel ik of een revolutie zal kunnen plaatsvinden zonder bloedvergieten. Er staat hun ongetwijfeld een tweede Tiananmen te wachten, want de "communistische" partij zal de macht niet zomaar uit handen geven.
Ik maak me wel degelijk zorgen om de inmenging van China in Afrika. Zij legitimeren een aantal dictatoriale regimes onder het mom van ontwikkelingshulp zonder voorwaarden, maar in werkelijkheid kopen ze de grondstoffen voor een schijntje van hun corrupte leiders en het volk wordt er niet echt rijker van.