Citaat:
|
1) Hopen is een eufemisme voor 'niets doen'. Ik hoop nooit, ik ageer. Los daarvan: ik hoef niet te hopen op instabiliteit, die is er namelijk al en ze hangt niet van mij af maar is de onvermijdelijke consequentie van de manier waarop de mondiale economie georganiseerd is.
|
Ze hangt af van illusies ingepeperd vanuit een incorrecte marxistische natte droom.
Voor een aanhanger van het materialisme als u kan het onwaarschijnlijk klinken maar de wereldpolitiek en zijn conflicten zijn niet geheel terug te brengen tot sociaal economische factoren.
Citaat:
|
2) Dat ons land een 'overdreven syndicatiegraad' heeft (u bedoelt twijfelloos syndicalisatiegraad), is het gevolg van het feit dat 73% van de werknemers in dit land zich bij een vakbond hebben aangesloten. U mag dat overdreven vinden, maar die leden van de vakbond denken daar enigszins anders over. Zij verdedigen namelijk hun belang en menen dat de vakbond daartoe één van de instrumenten is.
|
Verkondig die onwaarheid maar tegen de slachtoffers bij MACtac.
Citaat:
|
3. Dat u niet begrijpt waar ik het over heb, is symptomatisch. U geeft geen reet om de vrouw met (of zonder) hoofddoek noch om Hema maar u misbruikt de hele kwestie (op dezelfde manier als islamisten en met precies dezelfde argumenten) om van godsdienst een politiek issue te maken. Het is nochtans louter persoonlijk.
|
Je veronderstelt te veel.
Citaat:
|
Op hetzelfde moment zijn er belangrijke dingen aan de gang, maar dat zal u wellicht geheel ontgaan zijn.
|
En het is u die de geschikte onderwerpen ter discussie aan ons verduidelijkt?