Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe
Fok.nl, de naam alleen al.
|
Het is begonnen als een jongerenforum, thans door meer leeftijdsgroepen gefrequenteerd. Het grootste forum van Nederland, soms onterecht afgedaan als 'lolbroekenforum'. Het is eigenlijk een breed forum, en je hebt ook serieuzere gedeelten. Soms is het ernstiger dan P.be eigenlijk ... Dit is een forum van een relatief hoog niveau, maar soms daalt dat naar dramatische laagten. Politics.be heeft ook hoogintelligente deelnemers waar ik, bijvoorbeeld, lucht tegen ben.
Citaat:
|
- En wat hebt gij met Hollanders?
|
Ik heb er jarenlang persoonlijke vrienden. Ooit ben ik er ook wekelijks heen gemoeten en ik heb er een band mee (al is het maar omdat ik een taal met ze deel). Verder kan ik begrijpen dat anderen die band niet hebben (doch moeizaam, want Vlaanderen is zo klein en het Nederlandstalig taalgebied ook). Wel valt me op: veel Belgen schijnen Nederland te haten en vaak weten ze niet eens waarom. Nederlanders, echter, hebben een neutrale kijk op ons en bezitten die haat niet (op een kleine uitzondering na). Daar stoor ik me erg aan. Ik wil niet horen bij een volk dat aan de hatende kant staat, want dat gedraagt zich het zwakst van beiden.
Gelukkig zijn veel Vlamingen ook niet in de bedje ziek. Ik blijf een Vlaming en ik blijf ook grotendeels als één denken, en ik ben erg gelukkig in Antwerpen, ook al willen sommige Hollandofoben op dit forum dat ik 'eens eindelijk naar Holland ga wonen'.