Discussie: Ziekenkassen
Los bericht bekijken
Oud 12 maart 2011, 11:20   #5
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
Iedereen heeft er de mond van vol dat onze sz de kosten van "vreemdelingen" niet kan blijven betalen alsof die mensen, geen enkele onder hen, ook maar enige behoefte heeft. Natuurlijk kost het ons belastingbetaler geld. Maar zo zijn er nog zaken die ons veel geld kosten. Sociale zekerheid en belastingen zijn 1 pot nat natuurlijk. Men geeft ons echter weer dat er verschillen zijn en dat de sz in het bijzonder het moeilijk heeft.

Welnu, ik heb nog een grote verliespost gevonden. Elke werknemer die een dag ziek is moet zo'n 3 documenten versturen bij de aanvang om enkel dat feit te melden. Voor de ziekenkas dienen er vervolgens nog extra documenten te worden doorgegeven. Voor elke periode sturen of maken ze dan een apart schrijven om mede te delen dat ze geen vergoeding "kunnen" uitkeren.

Het papier en de inkt is natuurlijk maar een kleine kost. De werkuren maken het al zwaarder. Dat alles om niets hoeven uit te betalen?

Het lijkt stom maar reken maar eens uit. Persoonlijk ben ik een veelgebruiker van de sz. Met kanker kan je dat nu eenmaal niet vermijden. ik werk nog wel zoveel ik kan en daardoor gaat de administratieve kost omhoog. Maar kanker of niet, voor elke geregistreerde ziekteperiode van elke werknemer dient steeds dezelfde uitgebreide administratie vervult te worden. Hoeveel euro' s kian men daar niet besparen en zou dat niet kunnen helpen om de mensen "in nood" effectief te helpen?
In de privé moet je inderdaad 3 briefjes laten invullen door eenarts en opsturen voor je 1 cent kan trekken en dan moet dit alles nog goedgekeurd worden door ziekenkas en RIZIV.
Een meidsch dossier bij een ziekkas bevat vaak dan ook meer onnodige papieren dan men zich kan inbeelden.
Vergeet 1 papiertje en jekan ook achter je centen fluiten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden