Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C
Ja maar die budgetjes zijn pietluttig.
Toch vreemd dat er voor de technologie die de grootste oplossing is voor het grootste probleem uit de menselijke geschiedenis, zo weinig geld op tafel komt.
Het jaarlijkse budget voor ITER is 1 miljard euro.
Dat is 1/10de van wat Europa jaarlijks aan hondenvoer besteedt.
Enfin, hier moet zelfs niet over gediscussieerd worden.
Laten we dus de vraag opnieuw stellen: waarom wordt er niet geïnvesteerd in de belangrijkste technologie voor de mensheid?
|
ik denk dat het moment dat de mens een gaatje ziet dat hij het vanzelf zal vinden
en anderzijds zolang de mens denkt dat hij alles kan doen zoals hij nu bezig is, dat hij gewoon niet zoekt.
laat daar een jonge generatie frisse ingenieurs, en fysici en informatici op zoeken en ze gaan met vol enthousiasme iets ontwerpen die misschien inderdaad het probleem oplost
maar zolang je niet met de rug tegen de muur staat, zoek je de gemakkelijkste oplossing eerst.
Wat ik mij altijd afvraag, stel dat we binnen 100jaar bvb petroleum nodig hebben om een kunststof te maken die je nodig hebt om een kernfusie te doen, en je hebt bvb ondertussen al de voorraad verkwanseld.... zijn we soms niet bezig met wat we nog later kunnen nodig hebben aan het verkwanselen...
nu ivm 1miljard, dat is toch wel een serieus budget hoor, dus ik vind niet dat we daar nog meer geld moeten instoppen, vooral gezien die collider daar eendoorsnee heeft van enkele kilometers, kunnen we misschien straks een collidor van 300km bouwen om dan te bewijzen dat het nog niet lukt ,?