Los bericht bekijken
Oud 12 maart 2011, 15:21   #3885
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
u ontvlucht zeer zeker uw verantwoordelijkheid gezien er weinig gezonde mensen zullen zijn die u uw levensgeluk niet gunnen met 1 of 30 kinderen. U daarentegen verzet zich wel tegen het leven van anderen. En u neemt voor deze asociale houding (hoeveel eigen kinderen u ook moge hebben als u niet verdraagzaam kunt openstellen naar de rest van de maatschappij dan is dat asociaal gedrag) geen verantwoordelijkheid. Het is u opgelegd vanuit een ingebeeld wezen, zegt u.

...zonder enige grond... deze thread alleen al duidt schoon een gevaar (en 't is er maar 1tje) dat religie inhoudt voor onze maatschappij.
Ik zie nog steeds niet wat het verband is tussen de ontkenning van de eigen verantwoordelijkheid enerzijds en het verdedigen van de rechten van het ongeboren leven anderzijds. U gooit dat samen op een hoopje zonder ook maar enigszins uit te leggen wat die twee samen doen of hoe het een verbonden is met het andere.

Ik maak trouwens geen aanspraak in alles "verdraagzaam" te zijn. Dat is niet mijn ambitie, want het moderne concept om alles te toleren is vaak gewoon een uiting van een totale onverschilligheid. En ik sta nu eenmaal niet onverschillig in het leven of voor het leven zoals het zich in meerdere facetten aandient.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden