Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Natuurlijk zijn de voorwaarden voor alle mensen gelijk.
|
Dan is er geen sprake van dicriminatie.
Citaat:
Voor mij is het één categorie mensen, daarom voldoet mijn visie aan het gelijkheidsbeginsel.
|
Volgens mij is dat ook zo. Daarom is er volgens mij geen sprake van discriminatie. De voorwaarden zijn voor alle mensen (lees: één categorie) hetzelfde.
Citaat:
Jij wil ze opsplitsen in twee categorieën van mensen; het onderscheid dat je wil maken doorstaat de test niet; want je kan geen gegronde reden opgeven. Dat is discriminatie.
|
Maar ik wil ze helemaal niet opslitsen zeg ik u toch klaar en duidelijk. Waarom zou ik?
Citaat:
Heb je het nu over mijn visie of over jouw visie?
|
Kijk:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Wanneer het Grondwettelijk Hof (vroeger Arbitragehof) zich moet buigen over de grondwettelijkheid van een norm van wetgevende aard ten opzichte van het gelijkheidbeginsel, gaat het tewerk in vier stappen:
1. Heeft het bestreden onderscheid betrekking op twee categorieën van personen die zich in vergelijkbare situaties bevinden.
2. Wat is het doel van dit onderscheid en is dit doel wettig.
3. Kan de maatregel die door de betwiste norm gedragen wordt, objectief gerechtvaardigd worden en is de maatregel geschikt ten opzichte van het beoogde doel.
4. Bestaat er een evenredige verhouding tussen de aangewende middelen en het beoogde doel.
|
Als jij zegt dat er sprake is van discriminatie aan de hand van bovenstaand instrument, dan moet je toch kunnen duiden wie die twee catagorieën zijn?
Maar als we het er over eens zijn dat er slechts sprake is van één catagorie van mensen, dan is er geen sprake van discriminatie. 't Is 't één of 't ander hé Artisjok?!
Citaat:
Je snapt het maar al te goed,maar wil het niet toegeven.
|
Natuurlijk snap ik het. Nu jij nog zou ik zeggen.
Paulus.