Discussie: Wie doet wat !!?
Los bericht bekijken
Oud 14 maart 2011, 10:07   #99
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Geachte global moderator,

Zowel een groot deel van de forumgebruikers als ikzelf zouden het uiteraard ook ten zeerste op prijs stellen mochten ALLE deelnemers aan dit forum zich aan het forumreglement weten te houden, en ermee ophouden een gedrag tentoon te spreiden waar elk weldenkend mens zich op z'n minst een beetje voor schaamt.
Spijtig genoeg zijn er ook forumgebruikers voor wie het een sport is om te balanceren op de grens van het forumreglement.
Ongetwijfeld ken je ook de wet van actie en reactie.

Er werd ons beloofd dat de moderatie zou overleg plegen en in afwachting van een oplossing streng zou optreden.

Ik citeer
Als verschillende forummers wensen de vetes voort te zetten in andere draden zal daartegen door mij streng worden opgetreden, zonder onderscheid des persoons. Iedere verwijzing, hoe subtiel ook, naar een medeforummer zal worden bestraft met banpunten. U dient het allen te doen met inhoudelijke argumenten en on-topic-reacties in de lopende draden. Voor degene die dat niet kan opbrengen adviseer ik het gebruik van de negeerlijst.
http://forum.politics.be/showthread....78#post5330278

Maar de ene persoonlijke opmerking lokt de andere uit. Gelieve u voortaan te onthouden van persoonlijk bedoelde opmerkingen over elkaars moeder, drinkgedrag, opleidingsniveau en bevattingsvermogen.

Referenties naar medeforummers als 'dat ding', naar moslims als 'die aandoening' alsook het voortdurend op reis sturen van medeforummers naar 'landen van herkomst' maar ook het schelden in het Arabisch worden niet op prijs gesteld. Ik geloof dat u wel begrijpt waar ik naartoe wil.

Als u deze discussie op een fatsoenlijke wijze wilt voorzetten dient u zich verre te houden van persoonlijke aanvallen en beledigende opmerkingen. Zo niet wordt deze draad gesloten en de hardnekkigen bestraft.
http://forum.politics.be/showthread....39#post5081339

Sta me toe, wanneer ik lees wat er zo allemaal blijft staan, gerede twijfels te hebben bij dit "streng optreden".

Ik begrijp dat het moeilijk is om een adequate oplossing te vinden; en dat dit tijd vergt.
Kan de moderatie in afwachting tenminste duidelijkheid scheppen over de toepassing van het forumreglement?
Kan de moderatie enkele vuistregels meegeven, om te verduidelijken wat zij beschouwt als schelden, beledigen en persoonlijke aanvallen?
Persoonlijk bedoelde opmerkingen over elkaars moeder en bevattingsvermogen worden de ene keer geknipt; een andere keer blijven ze staan.

Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groeten.
2
Wisord is offline   Met citaat antwoorden