Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito
Om een voorbeeld te geven: Dehaene krijgt voor zijn functie bij Dexia €88000.
|
http://www.jean-lucdehaene.eu/html/jl_aktief2.html
Jean-Luc verdient wel ietsje meer dan die éne schnabbel bij Dexia. Maar als ook hij tevreden is met de plaffonering van de sociale bijdragen zelfs nog maar voor dat ene postje, dan kan je het bezwaarlijk verwonderlijk noemen dat onze (mag ik ook eens een "laten we lachen met Dewever" doen?) VETbetaalde vakbondspoliticus hier totaal geen graten in ziet. Waarom zou hij bijdragen aan de pechvogels of de mensen die hier zonder bijdrage te leveren aan het sociaal stelsel hier massaal worden binnengehaald en geregulariseerd om dan te leven van voornamelijk de bijdrage van de grote groep, nl. de verdwijnende middenklasse. Die collectieve verarming is er voor hen. Niet voor de grootverdieners. Ik geef je dus gelijk.
Dit is overigens geen PVDA-achtig bedoeld schrijfsel. Ik kaart wel de hypocrisie aan van mensen die de ene dag met een rood of groen sjaaltje meelopen in een betoging maar die niet tot de finish doen omdat hun aanwezigheid op één of andere raad van bestuur er nog een leuke zitpenning als zakgeld bovenop dat "loontje" oplevert.