Los bericht bekijken
Oud 15 maart 2011, 21:32   #79
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Die wetten zijn er in de eerste plaats om derden te beschermen tegen de negatieve gevolgen van de acties van een ander persoon. Persoon A rookt en zadelt daardoor persoon B op met de negatieve gevolgen van zijn verslaving. Kortom persoon B moet daarvoor beschermd worden. De overheid dient dus dat kader te creëren d.m.v. wetten.
Ten eerste is daar geen bewijs voor en ten tweede is dat al lang opgelost dmv rookverboden op de werkvloer, openbare gebouwen en openbaar vervoer. Heel terecht overigens.

Citaat:
Het is wel triestig om al die mensen te zien die zich vol kanker roken en dan opeens spijt hebben van hun rookjaren en er er vervolgens alles aan proberen te doen om toch maar verder te kunnen leven. Schrijnend. Ik ken zo verschillende gevallen. Spijt komt echter steeds te laat.
Prima, dan ga je gezellig met gelijkgestemden dat triest zitten vinden in de kroeg die kan bestaan van mensen die dat triest vinden, of die gewoon liever rookvrij uitgaan.

Citaat:
Vandaar dat het zeker nuttig is om de mensen te informeren over de negatieve gevolgen ervan en zo hopelijk ze te doen inzien dat ze er beter mee zouden stoppen.
Ik snap waarom jij rookvrij door het leven wilt gaan. En ik vind het ook jouw recht om dat te kunnen, net zoals dat het recht is van iedereen, ook zonder een dergelijk verleden. Wat ik niet snap is dat je je eigen beperking dan maar meteen aan iedereen wil opleggen.

Laatst gewijzigd door Coldwave : 15 maart 2011 om 21:35.
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden