Los bericht bekijken
Oud 16 maart 2011, 22:39   #57
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Hoe legt u dan uit dat er nog altijd evenveel Franstaligen naar Vlaanderen gaan (toerisme, zaken of om er te wonen)? Wat de Vlamingen van hun aanwezigheid in Vlaanderen mogen denken, is niet de zaak van de Franstaligen.
Dat men blijft komen, wil niet per sé zeggen dat ze ons sympathiek vinden. Ik heb Waalse schoonfamilie en de ontvangst daar is altijd hartelijk (zolang ik maar Frans spreek), maar het is wel altijd Flamin van hier en ginder en altijd met een toon alsof je een volslagen idioot bent terwijl er daar niemand ook maar een beetje geletterd is. Maar goed, ik wil niet veralgemenen. Ik heb ook veel Franstalige collega's waar ik heel goed mee overeenkom.

Het gáát me trouwens niet eens om de Franstalige mensen zelf, mijn politieke identiteit is helemaal niet persoonlijk. Ik haat hen niet. Het enige dat ik graag zou zien is dat Vlaanderen een eigen beleid kan en mag voeren.