Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Midas
Die japanse kerncentrales liggen vlak aan zee (zeer slim vind ik van de electrabel&consoorten-ingenieurs-maffia-gilde, die allicht nooit van een Tsunamie-dreiging gehoord hadden, maar tot daar aan toe), en toch krijgt men die ondingen niet voldoende "water"-gekoeld.
|
1) omzetting van energie gaat gemakkelijker met een groot temperatuursverschil.
2) In't midden van de woestijn is dat moeilijker te behalen dan aan de kust (een probleem voor het Desertec idee)
3)Omdat de combinatie van een stuk land groter dan belgië totaal verwoest en de desbetreffende natuurrampen net een tikje teveel van't goeie is
Citaat:
Heeft men in japan dan geen boten met waterkanonnen ? Zodat men belachelijke toestanden als twee emmertjes water halen met een paar helicopters kan vermijden ?
|
Volgens mijn google maps is het maar 300 meter van de bevaarbare kust tot aan de reactoren. Stevig waterkannonetje, maar het kan, maar, waar zijn die dan? Misschien aan't blussen aan de brandende olie/gas/chemicaliënopslagplaatsen? Die zijn namelijk ook nog aanwezig.
Citaat:
Teveel straling, zegt men ? In een land waar men robotten leert dansen en voetballen, is het blijkbaar teveel gevraagd om iets te maken dat men vanop afstand kan bedienen, zoals een waterkanon, of desnoods een gans schip met waterkanonnen.
|
Je moet ze wel even bouwen. En ter plekke krijgen. Teleportatie is nog niet bepaald een mogelijkheid.
En teveel straling. Gister waren er hier mensen aan't mekkeren dat het japanse leger geen "blushelikopters" kon inzetten wegens te hoge waardes, maar na het herbekijken van de waardes en aanpassen van de normen is het op dat punt geen probleem meer.
Citaat:
Op een bepaald moment denk ik dat een universitaire of andere hoge opleiding het gezonde verstand zodanig aantast, dat men elementaire zaken uit het oog verliest.
|
Man, hier geef ik je 1500% gelijk in.
Citaat:
Dat in combinatie allicht met de kapitalistisch graaizucht, die de winsten voor de eigen vriendjes-elite op de eerste plaats stelt, en de kosten, risico's en rampen zonder enige scrupule of schuldbesef afwentelt op de rest van de maatschappij en de wereld.
|
Helaas.
Citaat:
Het wordt tijd dat de internationale gemeenschap zeggenschap krijgt over alle kerncentrales, en dat die niet langer onder controle zijn van één land of en de daar toevallig heersende en op geld beluste ingenieurs, bankiers, aandeelhouders en politici, en ander "hoog"-opgeleid tuig.
|
Sorry, maar daar ga je serieus mis. Denk je nu echt dat een organisatie die zoveel macht zou krijgen niet corrupt zou zijn? Alsof de VN niet corrupt is tot op het bot.
En waarom stel je ingenieurs gelijk aan bankiers, aandeelhouders en politici?