Los bericht bekijken
Oud 17 maart 2011, 09:07   #56
Arouet
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik moet U enigszins tegenspreken....Het waren de Britten die nachtelijke tapijtbombardementen voorstonden en uitvoerden.De nachtelijke omstandigheden,en de beperkingen van de toenmalige richtmiddelen,dikteerden bijna automatisch dat doelen zeer groot moesten zijn......."economische zone + woonzone".Dit vervaagde uiteindelijk tot "Berlijn",Keulen","Frankrfurt"...etc...
Sorry inderdaad mijn fout, ik heb onbewust de Britten en de Amerikanen verwisselt dat komt er van als je, je berichten niet naleest voor je ze post. Bedankt om dit te corrigeren.

IK ben het wel niet met je eens dat er werkelijk geen andere doelen waren om te bombarderen, zo is hier eerder in deze draad al gemeld dat de uitgebreide industriezone rond Dresden toen niet werden gebombardeerd. En dan nog als er geen goede doelwitten zijn moet je niet beginnen om burgers te bombarderen, bombardeer dan wat minder. Of bombardeer andere doelwitten die strategisch wel belangrijk zijn maar moeilijker om te raken.

Het was een bewuste keuze om steden te bombarderen en 1 waar de Amerikanen van overtuigd waren dat ze uiteindelijk slachtoffers zou vermijden. Ik begrijp dus wel waarom de Amerikanen dit deden maar dit maakt niet dat ik hun redeneer wijze volg of goedkeur. Ik besef dat het voor mij makkelijk is om hier over te oordelen aangezien ik al weet dat de strategie niets zou opleveren. Als hij effectief was geweest was het voor mij een immorele maar effectieve strategie geweest maar nu was het een immoreel en ook nog eens ineffectieve strategie.

Laatst gewijzigd door Arouet : 17 maart 2011 om 09:21.
Arouet is offline   Met citaat antwoorden