Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje
Toch wel hoor. Ik heb dat gemerkt bij de school van mijn oudste zoon. Ze vroegen mij begrip voor het gedrag van de pester.
Ik heb ze toen vlakaf gezegd dat ongeacht welke situatie een kind zich in kan bevinden (hoe erg het ook is soms) het geen excuus is om anderen ook de duvel aan te liggen doen. Toen keek die directeur eens heel vreemd naar mij. Tenslotte krijgt de gepeste het ook steeds lastiger en moeilijker in zijn privé- en/of schoolsfeer en we weten allemaal waar zwaar gepest worden eventueel toe kan leiden.
Waar ik wel voor pleit is buiten het begrip vragen van de andere mensen, is dat ze effectief aan de slag zouden gaan met een pestkop en de oorzaak van het pesten in de kiem proberen aan te pakken en de ouders mee op hun verantwoordelijkheid wijzen die zij hebben ten opzichte van hun pestend kind.
Maar bij mij zou er zowiezo een nultolerantie op pestgedrag moeten komen in elke school, en dat begint echt al van in de kleutertuin.
|
begrijp me niet verkeerd hé, ik vroeg geen begrip voor pestgedrag hé, kvind het ook fout van die directeur van dat te vragen ... maar die directeur moet idd met die pester aan t werk ... én hij moet die pester ook (en m.i. vooral ook) als slachtoffer benaderen.