Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ik vind wel vreemd (enfin vreemd  ) dat de N-Va op Vlaams niveau alles in onder de bevoegdheid van één Vlaamse minister willen brengen terwijl de N-VA op federaal niveau alles wil splitsen en zodus de bevoegdheden wil versnipperen.
Moest je Sarkozy zijn mening vragen dan is het eerste wat ie zou doen alle bevoegdheden qua onderzoek van de deelstaten afpakken en teruggeven aan de Belgische staat. Ik denk dat organistaties als de ESA en andere Europese en internationale organisaties niet staan te springen om met drie verschillenden Belgische instanties te onderhandelen die elk op hun beurt geen bal voorstellen.
|
dit is net het probleem, alle instanties die met wetenschapsbeleid en internationale economie te maken hebben is nog altijd federaal gedelegeerd. En laat mij toe te zeggen dat die nog extreem oubollig geleid wordt. Dit verhindert Vlaanderen om een eigen economisch netwerk in Europa uit te bouwen.
|
Feit blijft dat ze internationaal niet zitten te wachten op een versnippering van het Belgisch wetenschapsbeleid, hoe oudbollig dat ook moge zijn.