Los bericht bekijken
Oud 28 maart 2011, 12:34   #449
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Weer 'flooden' met informatie'??

voorstel voor nieuwe veilige snelle reactor kerncentrales zonder kernafval en snel stil te leggen tijdens rampen, en zonder verlies van radioactiviteit bij breuk.
http://www.nationalcenter.org/Nuclea...torsSA1205.pdf
groen nuclair-ramp marketing gerelativeerd:
http://www.theregister.co.uk/2011/03...pdate_tuesday/
Dat is wel mijn handtekening, en meestal corse staat daar in enkele oneliners (groot verschil want die tekst is beperkt in letters) de boodschap van het moment die ik wil meegeven aan de wereld.

Ik raad u aan om ook uw handtekening te verzorgen met een paar oneliners, en een goed document die online staat die men kan raadplegen om uw visie of uw wereldbeeld, of uw oplossing voor een probleem te bespreken.

Uiteraard zijn simplistische teksten over 'het kapitalisme si, en het communisme la is beter' nogal doorzichtige marketing en worden ze niet door gebruiker geaccepteerd.

ALs je kijkt naar die kerncentrale tekst, dan gaat hij kort en krachtig in 6bladzijden uitleggen waarom fast-breeder reactors beter zijn dan de PWR reactors zoals we er nu af en toe eentje hebben die ontploft in de wereld. Als de volgende binnen 20jaar nog een ontploft dan zijn we goed gezien.

Dus voor mij mogen alle reacteren omgebouwd worden naar breeder reactoren. In feite worden ze allemaal stilgelegd en op dezelfde site wordt een nieuwe reactor gebouwd die instaat voor het nieuwe concept.

Er is al een ongeval gebeurd met een breeder reactor in Japan, en wonder o wonder, er is in feite niets gebeurd, het toestel is vanzelf stilgevallen, en het toestel heeft zelfs tijdens een feestdag met minimale bezetting geen pico radioactiviteit gelost. De natrium is gewoon met veel 'gegloei' gaan reageren met de lucht en is dan gestold !
brother paul is offline   Met citaat antwoorden