...Ik snap zijn redenering niet om eerlijk te zijn...Ik zie het verband niet direct tussen "de transferts in de sociale zekerheid zijn een leugen" en "De werkende Waal betaalt ook voor de gepensioneerde Vlaming", dat zijn gewoon twee verschillende zaken. In het eerste gaat het over de verhouding van wat men erin steekt en eruit haalt, in de tweede zin heeft hij het simpelweg over een solidariteitsmechanisme. Elke werknemer betaalt voor de ziekte van elke Belg, voor het pensioen van elke Belg,... dat betekent echter niet dat een regio niet meer in de sociale zekerheid steekt dan eruit haalt. Dat hij nadien overgaat naar
Citaat:
dan kunnen we alle werklozen, zieken en bejaarden naar één provincie verhuizen en die provincie dan autonomie geven. (lacht) Dan hebben we het probleem van de transfers écht opgelost.
|
Vind ik veelzeggend. Hij doet een statement zonder enige logische opbouw en trekt het dan maar in het belachelijke. Alsof responsabilisering betekent dat we iedereen die meer dan 1 jaar werkloos is maar willen verbannen uit onze samenleving...