Los bericht bekijken
Oud 30 maart 2011, 14:28   #24
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Je arresteert mensen als uit onderzoek, aanwijzingen of omstandigheden blijkt dat er gegronde redenen zijn om ze te verdenken van (betrokkenheid bij) de misdaad of misdrijf.

Dat is hier niet het geval: men arresteert een heel dorp, zelfs mensen die op het tijdstip van de misdaad helemaal niet in de buurt waren. Zij die op het tijdstip van de arrestaties toevallig niet in het dorp aanwezig waren, werden niet gearresteerd. Bovendien: die moorden (hoe gruwelijk ook) werden niet gepleegd door 100 mensen.

Het gaat dus om willekeurig vasthouden van mensen, een quasi volledig dorp, in de hoop dat de moordenaar(s) er misschien tussenzit(ten). Terwijl die kans klein is: als hij iets of wat hersens heeft (wat door de aard van de misdaad weliswaar wordt tegengesproken), is hij de streek natuurlijk ontvlucht.

Het gaat dus om een collectieve bestraffing voor een individuele misdaad en dat is tegen elke rechtspraak in. Het is zelfs een oorlogsmisdaad.

Jij aanvaardt dat omdat het in Israël gebeurt maar je zal moeten toegeven dat je dat op elke andere plaats (zoals je eigen stad of dorp) een schandaal zou vinden. Je meet dus met twee maten en twee gewichten.
Als er gegronde redenen bestaan om die mensen te arresteren in 't kader van 't onderzoek en hen in voorarrest te houden tot de zaak rond is, heb ik daar inderdaad geen probleem mee, U doet 'n hoop giswerk, maar exact 't fijne weet U er ook niet over.
U komt zelfs aandraven met grote woorden als; collectieve bestraffing en oorlogsmisdaad, alles in 't kader van Uw agitprop, om de zaak op te blazen.

Als er in mijn dorp dergelijke moorden gepleegd werden en er bestaan gegronde redenen om aan te nemen dat 't om 'collectieve' moorden gaat, waar misschien 't hele dorp bij betrokken is, zoniet van op de hoogte is, iets wat absoluut niet ondenkbaar is in die regio en met de dagelijkse portie jodenhaat die ingelepeld wordt, waarom zou ik me dan zorgen moeten maken, indien ik er niet bij betrokken ben, kan me ook niets aangesmeerd worden en loop ik (en de rest van het dorp), al snel terug op vrije voeten.

Bovendien moet U de situatie daarginds niet gaan vergelijken met hier, zulke toestanden (en ik heb 't niet over uitmoorden van 'n heel gezin, want dat gebeurt overal wel), waar heelder dorpen 'n onmiskenbare haat ontwikkeld hebben tegen 'n bepaalde groep mensen, 'n bepaald volk, is 't niet echt verwonderlijk mochten er meerderen van op de hoogte zijn.

U ziet deze moord als 'n individueel geval, dat kan best zo zijn, maar daar zijn totnogtoe geen bewijzen van, daar is men blijkbaar naar op zoek nu.

Uw giswerk ten spijt, weet U ook niet 't fijne van de zaak, de enige bron die U vermeldt is 'n klein stukje uit de Jerusalem Post, waar nauwelijks info in te vinden is.
Voor de rest probeert U de zaak op te blazen tot ongekende hoogtes.
SDX is offline   Met citaat antwoorden