Los bericht bekijken
Oud 22 juni 2004, 15:02   #2
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Dat hij gelijk heeft uiteraard. Hoe verklaar je anders een stijging van 10% in een ''stad'' als Poperinge waar de lokale bevolking nog nooit heeft gehoord van de PS. Hier en daar zullen er wel mensen op het Blok hebben gestemd omwille van de PS (vooral dan in de rand) maar eerder 1% en geen 24%. De meeste Vlaamse partijen deden naar aanloop van de verkiezingen trouwens aan PS bashing dus had het Vlaams Blok hier niet het monopolie op.

Wat me wel weer opvalt is dat de heren en dames politici van de zogenaamde democratische partijen weer vrolijk elkaar de schuld geven maar dat ze absoluut niet op zoek gaan naar een verklaring laat staan een oplossing voor het ''probleem''. Binnen een maand gaan ze weer over tot de orde van de dag, doen ze alsof er niets aan de hand is en lopen ze na de volgende verkiezingen weer rond als een stelletje kiekens zonder kop. Ik vind het ook ironisch dat partijen als de VLD iedere keer het Vlaams Blok in de kaart spelen door thema's op de agenda te plaatsen die tot de ''core business'' van het Vlaams Blok behoren. Als je weet dat mensen liever op het origineel stemmen dan de copy lijkt me dit niet verstandig.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden