Los bericht bekijken
Oud 2 april 2011, 11:02   #4083
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ik bedoelde het alledaagse budget, de investeringen,... "faire les comptes".
Alledaags budget houden we niet echt bij.
De grote posten (hypotheeklening, gas en elektriciteit, telefonie, verzekeringen, ...) zijn gekend, en voor de rest zien we wel dat ons braaf uitgavenpatroon ons geen problemen aan het einde van de maand oplevert. Veel zin om precies bij te houden hoeveel we aan allerlei items uitgeven lijkt me dan ook saai en zinloos.
Grotere bestedingen worden zoals gezegd samen besproken, met investeringen hou vooral ik me bezig.
Citaat:
Ok nog eentje dan; denk je dat als men het hier heeft over "de Franstaligen" en "de Francofonie" ik daar ook deel van uitmaak? Ik ben wel een Vlaming maar in feite praat ik meer Frans dan Nederlands. Duidelijker denk je dat ik iemand ben zoals Brel in dit stukje:
Citaat:
Het doorsnijden van de culturele band tussen Vlaanderen en de francofonie, veroorzaakte bij de verfranste elite fantoompijn. Een mooi voorbeeld daarvan is Jacques Brel, die als telg uit een rijk West-Vlaams bourgeoisgeslacht in zijn identiteitsbeleving botste met de leden van de hem zo dierbare gemeenschap omdat die hem niet meer ten volle (h)erkenden als medelid...
??
Ik denk wel dat een aantal Vlaamsgezinden op dit forum jou (en mij) als deel van de Francofonie aanzien.
Of dat in jouw geval terecht is kan ik niet weten.
In mijn geval is dat wel terecht in de zin dat ik wellicht meer Frans spreek en lees dan de meeste Vlamingen. Politiek beschouw ik me niet als deel van de "Francofonie".

Citaat:
Wij passen uiteraard niet in het identitaire discours maar wij zijn toch ook Vlaming? Heb je nooit het gevoel dat de Flaminganten (of toch de slimmere portie ervan) daar met een dubbele tong praten?
Je kan de Flaminganten hierover echt niet over één kam scheren.
Als ik me beperk tot dit forum, zie ik toch duidelijk Vlaamsgezinden die de "staatstkundige" definitie hanteren. Ik heb geen enkele reden aan hun eerlijkheid te twijfelen.

Er zijn echter ook een aantal Vlaamsgezinden die een eng concept hanteren (sommigen gaan zover dat ze zelfs de CD&V niet als Vlaams erkennen).
Extremisten heb je uiteraard overal, en veel zorgen maak ik me om deze onnozelaars niet.

Ik vind het wel spijtig dat de normale Vlaamsgezinden zowat elke idiotie van (bv) system pagina's aan reacties waard vinden, maar meestal stil blijven wanneer Vlamsgezinden met hun bekrompen begrip van Vlaming afkomen.