Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Ge beeldt U toch zekers geen 10 seconden in dat wij onze levensstijl vrijwillig gaan terugschroeven om anderen te laten genieten, zekers ??
Denkt gij dat echt serieus dat ge dat verkocht gaat krijgen ?
|
Persoonlijk denk ik dat het "exponentieel groeisysteem" op alle vlakken (monetair, economisch, demografisch, het grondstoffen en energie verbruik, enz.. ) toch niet vol te houden is en in de nabije toekomst hoe dan ook moet wijken voor een ander systeem.
Ik ga dat niet moeten verkopen, dat is het voordeel.
Zoals we nu bezig zijn is het systeem toch "zelf destructief", dus het zal vanzelf aangepast worden aan de realiteit, hoe dan ook. We kunnen daar positief aan werken of het opgelegd over ons krijgen, enige keuze is er wel. Maar ik denk niet dat de meeste mensen er al aan toe zijn om in te zien dat ze op weg zijn naar een "point of no return" om dan onvermijdelijk te crashen.
Om maar één voorbeeld te noemen, de bevolkingsgroei in onze steden (en in Vlaanderen ) wordt nog steeds als een positieve evolutie voorgesteld. Bij de huidige evolutie (exponentiele groei van 1% per jaar) zal de bevolking van Belgie verdubbeld zijn in 2080.
Paul