Los bericht bekijken
Oud 4 april 2011, 16:57   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard De Vlaming gaat te graag rechtstreeks naar de Spoeddienst van het ziekenhuis.

De Vlaming gaat te graag rechtstreeks naar de Spoeddienst van het ziekenhuis.
Dat hoorden we op het nieuws, vandaag nog eens ...

En dat zou veel geld kosten.

Ik vraag me dan af: zijn die spoedartsen dan zo'n kiekens dat die niet een 'verkoudheid' of een 'oorontsteking' aan dezelfde prijs kunnen vaststellen en er iets voor voorschrijven, dan een huisarts ?

Ik vraag me dan af: is het niet beter om een spoeddienst te bemannen met een supplementaire arts: een huisarts ? (als het dan toch zoveel kost aan de ziekenkassen, dat ze er zo over moeten lullen, dan zullen die huisartsen op die spoeddiensten wel werk genoeg hebben;
bovendien kan de wachtdienst voor huisartsen afgeschaft worden; kan de partner van de arts geruster slapen; enz.)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden