Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job
Zeker indien Vlaanderen massaal op het Nederlandstalig onderwijs in BSL zou willen inzetten. ('Wat let Vlaanderen' vraag ik me al jaren af !)
Dit is hun eerste stap in een 'psychologische', 'propagandistische', 'warme', maar wapenvrije oorlog.
|
De ontwapenende Vlaamse passiviteit en het gebrek aan inzicht is volgens mij zowel handig, maar ook tegelijk frustrerend voor de Franstalige politiek. De meeste Vlamingen echter, hun 'leiders' incluis, zijn hier volledig gelukkig mee. De eersten omdat ze nog steeds kunnen consumeren, die laatsten omdat ze 'het gemaakt hebben' voor henzelf en hun familie en een aardig postje bekleden.
Het is uiteraard frustrerend om te stagneren of slechts mondjesmaat te winnen tegenover een zwakke tegenstander, enkel omdat zij hun ruimschoots voorhanden middelen niet weten te gebruiken wegens algehele wereldvreemdheid.
Sommige allochtonen zien ook meteen wie de sterke groep is, en wie te respecteren valt. Vaak snappen ze niets van dit land, maar zulke evidenties zien ze nog niet wel. Autochtonen zijn te veel gehersenspoeld om die te zien.