Jakko laten we even serieus zijn over die berichten...Om te beginnenn kan ik je aanraden om
http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...de-graad.dhtml te lezen. Laten we dus niet doen alsof enkel n-VA bedenkingen maakt over deze beslissing, dat op zich is al onzin. Voorts haalt dhet artikel dat ik link andere belangrijke elementen aan, zoals dat de FR Brusselse partijen de Nederlandstalige minderheid zomaar negeert. Als men echter zoiets doet om een ongrondwettelijke situatie te corrigeren, wat hier het geval niet was, dan schreeuwen ze zelf moord en brand. Is er voor deze naamswijziging trouwens geen grondwetswijziging nodig? Ik dacht dat deze benamingen in de grondwet vastgelegd waren. Hoe zit het nu trouwens met de hoofdstedelijke functie van Brussel?
Voorts zou ik je graag wijzen op de opmerking "dat Brussel een volwaardige en gelijke partner is, met wie de Walen een bevoorrecht partnerschap willen" bevoorrecht tegenover wie denk je, tegenover het buitenland of tegenover de Duitstalige gemeenschap? Een andere uitspraak van Rudy Demtote "Wie wil Brussel niet erkennen als volwaardig gewest.". Iedereen die het verschil kent tussen een decreet en een ordonantie kan je vertellen dat Brussel, Vlaanderen en Wallonië niet op hetzelfde niveau staan.
Laten we maar niet beginnen over het artikel van Di Rupo...Dat je zijn uitspraken als serieus aanhaalt kan ik niet vatten. Er moet bespaard worden, ik hoop dat iedereen ondertussen al tot dat besef is gekomen. Hoe we deze besparingen moeten aanpakken is natuurlijk een ander verhaal. Je kan dus moeilijk anders dan lachen als hij doodleuk beweert dat Brussel veel extra geld moet krijgen en dat Wallonië zeker niet minder mag krijgen. Heeft de Duitstalige gemeenschap soms zo'n diepe zakken? Gaan ze alle overheidsbezittingen verkopen en extra langetermijnleningen aangaan?