Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
Tuurlijk is dit boeiend. En je verhaal begint interessant, wordt boeiend, om uiteindelijk in de schuif te belanden. Je verpest je wetenschappelijke kennis. Wat is uw probleem met moslima's ?
|
Dank je.
Ik ben bezig met dat type literatuur momenteel, het Moslima-voorbeeld werd in dat boek aangehaald omdat het erg toepasbaar is en een veelvoorkomende praktijk, zoals enkele artsen terecht aanhaalden.
Als je wil kan ik je zeggen welke professor het schreef, dan kan je hem zelf vragen waarom hij dat voorbeeld gebruikt heeft.
In dat boek worden er vaak allerhande voorbeelden gebruikt hoor, zo ook met mindervalide kinderen bv. of wilsonbekwamen, of bv. de Jehova-getuigen die bloed weigeren voor hun kind. Als ik het daarover had gehad (wat dus niet in het boek staat, er werd werkelijk specifiek het Moslima voorbeeld aangehaald omdat dit zo veelvuldig voorkomt dat mannelijke urgentie-artsen / aneasthesisten de toegang tot hulpbehoevende Moslima's wordt geweigerd, vaak met gebruik van geweld, had u dan ook gevraagd wat mijn probleem was daarmee?
Of kunnen mensen hier per definitie geen probleem mee hebben, maar als iemand het woord Moslima gebruikt en een situatie aanhaalt die hiermee voorkomt, is het allicht een racist?
Ik vind het jammer.
Dat er geen oplossing is voor bepaalde problemen is één ding.
Dat bepaalde problemen zich voordoen bij bepaalde groepen onder de mat willen schuiven, maar anderzijds er geen probleem mee hebben dat er andere voorbeelden zouden worden aangehaald vind ik zeer spijtig en discriminerend.

Zolang bepaalde groepen weigeren problemen met een bepaalde groep mensen te herkennen omwille van politieke belangen, kan er niet gewerkt worden aan een oplossing. En zolang die oplossing er niet komt, blijven deze problemen zich voordoen, waardoor die groep zichzelf meer en meer te kijk zet en potentieel slachtoffer wordt van discriminatie of zelfs racisme.
Je kan je voorstellen dat op de gemiddelde spoeddienst de mannelijke urgentie-arts zelf al bijna onwel wordt wanneer hij ziet dat de familie nummer zoveel met een hulpbehoevende Moslima binnenkomt ...
En dan kaarten we maar één punt aan waarmee er problemen voorkomen.