Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Moet ik nu ècht nog eens uitleggen dat het woordje "discriminatie" niet in die wettekst voorkomt;...
|
Neen dat moet je niet. Niemand die dat vraagt.
Wat gevraagd wordt is/zijn de wettekst(en) die uw bewering dat er gediscrimineerd werd op grond van seksuele geaardheid bewijzen.
Maar dat hebt u niet. Dat is nu wel heel duidelijk.
Citaat:
|
...dat de discriminatie afgeleid wordt uit het feit dat die wet er überhaupt gekomen is; dat die wet niet nodig was geweest als het niet was om een discriminatie ongedaan te maken?
|
U leidt dat daaruit af. Maar dat staat er niet. En daarom kan u het ook niet citeren.
Die wet kan er evengoed gekomen zijn omwille van de veranderde maatschappelijke visie op homoseksualiteit zonder dat er sprake was van discriminatie. Zoals ik beweer. Men wou homosekuele relaties dezelfde erkenning geven. Net zoals bijvoorbeeld de meerderjarigheid van 22j naar 18j werd gebracht zonder dar er sprake was van discriminatie van 19- & 20-jarigen. Uw link bevestigt meer mijn visie dan de uwe.
De waarheid is dat u liegt Raf. Seksuele geaardheid was nooit een criterium om te mogen huwen. Nooit. Er wordt zelfs niet eens naar gevraagd als men huwen wil.
U hangt gewoon de Calimero uit om anderen van homofobie te kunnen beschuldigen. U spreekt dat gegeven zelfs niet tegen.
Zeer laag, als je het mij vraagt.
Maar veelzeggend ook.
Paulus.