Ja dames en heren. Bijna gaat de hele meute van Vlaanderen naar de Côte d'Azur en de Costa del Sol. Fietsen op de wagen, koffers er in, en vlammen maar langs de Péages naar het zuiden toe.
Onderweg draaien we wel ergens een raampje open, en smijten we Minou er wel uit. Dan is dat beestje eindelijk vrij!
En het is al zo ver. Sinds deze week loopt er een extreem duur er uitziende poes in onze tuin rond, met halflang haar, witte vacht. Het beestje is vreselijk schichtig, en mankte in het begin een beetje, nu lijkt dat verbetert. Het is duidelijk hoe dat beest hier terecht kwam.
Kijk, dat vind ik nu een schande zieh... Tegenwoordig ben je een verzuurd en asociaal mens als je geen huisdier wil hebben, maar die dierenliefde is blijkbaar maar zo groot tot de congé begint. Dan kost het te veel om dat beestje mee te nemen. En na de playa's kopen we er wel een nieuwe, nietwaar?
Go fuck yourself, assholes! U bent het etiket van dierenvriend niet waard, ook al pronkt u er mee. Niemand bezondigt er zich uiteraard aan, maar elke zomer is het hier in onze buurt wel prijs, en dan spreek ik nog niet over de rest van Vlaanderen. Al die arme beesten verdienen beter.
Geïnteresseerden voor deze mooie poes mogen altijd hun vangcapaciteiten komen demonstreren bij huize Tantist, maar voorlopig overleeft ze hier wel: veel natuur, bos en wild. Tot het jachtseizoen, want jagers hebben een hekel aan katten...