Discussie: echt arm zijn is!!!
Los bericht bekijken
Oud 8 april 2011, 10:01   #2005
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
En wat als uw familie altijd arm is geweest en daardoor geen werk kunnen vinden? Wie neemt een arm iemand aan? Welke arme drommel gaat er nu met een glunder naar een kledingzaak van bv. H&M en vraagt daar om daar te mogen werken met zijn sjofele kleren? Wat denk je dat ze zouden zeggen?

"Ja natuurlijk vuile onfatsoenlijk geklede zwerver, ga maar direct aan de slag!"

Natuurlijk gaan ze op café, dat is hoe ze hun miserie willen vergeten. Dat is pure psychologie en mijn vader ging het bijna doen na een grote depressie dus ik weet hoe de vork zo'n beetje op de steel zit.

Natuurlijk zijn er profiteurs en clochards, maar waarom, hoe en wanneer werden zij dat? Stel die vraag eens aan de arme mensen in de voorsteden of zo waar je ze maar kunt vinden i.p.v. aan uzelf.
Ik ga toch niet op café!
Ik vind het belachelijk dat sommige mensen als enige mogelijkheid om hun miserie te verzachten het café hebben.
Ik doe vrijwilligerswerk. Daar heb ik ook gezelschap en een praatje en een gratis tas koffie met een koekje. En ik doe nuttig werk voor de maatschappij!
Het café als enige uitweg zien getuigt van een zwak karakter.