Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Vandaag lijkt de strijd te zijn beslecht. De nieuw verkozen president Ouattara is nu aan de macht, in bijna gans het land gaat het leven terug zijn normale gang, Ouattara heeft de Europese Unie en de rest van de Internationale Gemeenschap gevraagd om de boycot tegen cacao en dergelijke te stoppen, etc...
Alleen Gbagbo heeft het nog niet door. Hij zit in zijn bunker met een paar medewerkers en wordt beschermd door zo'n 200 trouwe militanten van de republikeinse garde.
Zijn woordvoerder zei deze ochtend dat Gbagbo bereid is te onderhandelen met Frankrijk over hervormingen in zijn land, maar alleen met frankrijk, want "Ouattara bestaat niet, Gbagbo is nog steeds de president en als je met iemand anders praat, Ouattara of anders, dan is dat alsof je met niemand praat".
De man is het kwijt. Zielig eigenlijk.
|
Deze reactie had ik eigenlijk niet van je verwacht, gezien Ouattara-Gbagbo geëxtrapoleerd kan worden naar Islam-Christendom. Ik vind dit wel erg knap van je.
Maar ik denk dat zelfs de meest radicale anti-islamist in moet zien dat Ouattara de wettelijk verkozen president is en nu ook de facto alle macht in handen heeft. Het mag nog de grootste smeerlap aller tijden zijn (geen idee van) en in Afrika zijn ze allemaal wel corrupt, maar het blijft voorlopig de president.