Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrijs
Ofwel ben je de dingen door elkaar aan het halen ofwel kan ik gewoon niet meer mee...
|
Als ik mag kiezen, dan het tweede.
Citaat:
De Engelstaligen doen in Canada niet moeilijk omdat hun positie buiten Quebec niet in vraag wordt gesteld? Als ik die redenering doortrek (wat jij daarnet juist deed) kom ik toch uit bij "de Franstaligen doen in België niet moeilijk omdat hun positie buiten Vlaanderen niet in vraag gesteld wordt"...
|
precies.
Citaat:
Maar ik hoor jou overal verkondigen dat de Walen in België wel moeilijk doen.
|
waar dan? (vooral naar dat 'overal' ben ik bijzonder benieuwd)
Citaat:
Bovendien denk ik dat er wel degelijk een verschil is tussen een "Vlaamse" gemeente met een meerderheid aan Franstaligen en een "Waalse" gemeente met een minderheid aan Nederlandstaligen.
|
is dat zo? En als het een Waalse gemeente is met een méérderheid aan Nederlandstaligen?
Citaat:
Last but not least: in Canada kan je in elke gemeente officiële papieren aanvragen in de beide landstalen... zomaar een hint voor als je nog eens het voorbeeld van Canada aanhaalt om je argumenten te staven.
|
Ik begon niet over Canada. Trouwens, ik heb al meerdere keren dergelijke dingen voor België geargumenteerd. Maar het is wel zo dat bij gebleken eenzijdigheid logischerwijs effecten optreden die je nu ziet. Denk er maar eens over na.