Los bericht bekijken
Oud 9 april 2011, 13:47   #3670
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
ik ben idd niet zo naïef te denken dat China - indien ze zouden besluiten om minder centrales dan gepland te bouwen - propere technologieën gaat gebruiken voor energieproductie... Maar dat betekent nog niet dat ten eerste er geen andere opties zijn, zoals sommigen willen doen geloven, en al evenmin dat kernenergie proper is, zoals diezelfden ons willen doen geloven. Het probleem van kernenergie zit niet alleen in het risico van ongelukken, maar ook en vooral in het kernafval.
- Noem eens de opties die er zijn?
- Kernafval is beheersbaar indien men toestaat om de technologie verder te ontwikkelen.

Citaat:
Ik begrijp trouwens ook niet goed dat de voorstanders van kernenergie landen als China vertrouwen in de productie van kernenergie. Als je al ziet hoe het er in Japan aan toegaat.
Misschien vertrouwen we hen niet? Het is nu niet alsof we veel zeggenschap hebben over China eh. Waar ik wel op vertrouw is de technologie, die inherent tegen een verdomd stevige stoot kan.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden