Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc
Zullen we het houden op 3 % van de bevolking in Vlaanderen?
Moet daarvoor 100% verplicht worden tot lessen Frans?
Hoezo niet kunnen permittteren?
In Nederland kiest 7 % van de scholieren Duits als vak. 1,6 % van de Duitse scholieren Nederlands.
Heeft dat al tot problemen geleid? Link graag.
En 100 % van de Nederlanders heeft kans dat ze ooit Duits moeten spreken. Dat die Hollanders daar niet aan gedacht hebben, seg.
Veel Vlamingen zijn niet geinteresseerd in Frans, willen hun tijd beter besteden, zullen nooit van hun leven in aanraking komen met deze taal, vinden misschien andere talen veel mooier om te verwerven, willen deze taal misschien om politieke redenen uberhaupt niet spreken laat staan leren, houden sowieso niet van overheidsbemoeienis, spreken en schrijven het zelf beter dan de leraar (zie de helft van de leerlingen in de Rand), kunnen hun eigen tolk betalen, vinden dat Franstaligen nu maar 180 jaar Nederlands moeten leren enzv.
Redenen genoeg voor velen.
Laat scholieren met hun ouders zelf de vrije keuze maken.
Of ben je bang dat niemand Frans als keuzevak zal nemen?
Precies, als je als individu iets nodig hebt, dan leer je dat.
En dan ga je niet de hele bevolking dwingen dat te doen.
Zo is dat.
|
Ik zal wel weer de opmerking krijgen dat ik meer respect moet hebben of zo, maar toch... Eberhard je maakt je gewoon belachelijk. Je argumentatie trekt op niets, je overdrijft schromelijk (volgens mij geloof je zelf amper wat je typt). Maar goed ga zo door, leef in je eigen wereldje, verbrand elke link met de rest van de wereld... lekker gezellig rond de stoof met de voeten in de Vlaamse Klei.