Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Neen. U legt weeral (voor de achtste keer denk ik) woorden in mijn mond die ik niet gezegd heb.
Als het kunnen krijgen van kinderen voor u irrelevant is, in een thread als deze,...
...dan moet u ook niet in de volgende zin gaan schermen met kinderen van homofielen. Dan is dat ook niet relevant.
Indien wel, dan kan ik u antwoorden dat kinderen van homofielen altijd buitenechtelijke kinderen zijn precies omdat zij met homoselualiteit niet gemaakt kunnen zijn.
Het huwelijk was er juist om dergelijke toestanden te voorkomen. Daarom trouwde men ook inderhaast als iemand zwanger bleek nog voor men getrouwd was. En dat is heus niet van voor de middeleeuwen geleden.
Met andere woorden slaat wat u zegt, met betrekking tot de kinderen van homofielen, nergens op. Precies of men gaat door te trouwen wél e biologische ouder worden. Laat me niet lachen.
De waarheid is: Ze willen wel, maar ze kunnen niet. Het huwelijk gaat dat gegeven niet toedekken.
Paulus.
|
U heeft totaal niet begrepen waar het om gaat en blijft naast de kwestie praten. Dat is omdat u voortplanting en huwelijk verkeerdelijk aan elkaar blijft koppelen. Hoe, waarom, wanneer en door wie die kinderen er gekomen zijn, Paulus, is niet relevant. Wat van belang is, is dat ze er
zijn en dat ze recht hebben op juridische omkadering, ongeacht of de ouders twe mannen, twee vrouwen of een man en een vrouw zijn. In nieuw samengestelde gezinnen, waar zowel de man als de vrouw kinderen uit een vorig huwelijk of relatie hebben, zijn ook niet beide partners biologische ouders van al de kinderen, maar er is niettemin een biologische band tussen de vader en zijn kinderen en tussen de moeder en haar kinderen. Bij nieuw samengestelde gezinnen met twee partners van hetzelfde geslacht is dat niet anders. Ook die kinderen hebben recht op de juridische omkadering die kinderen in een gezin met twee partners van verschillend geslacht genieten. Dat is de consequentie van uw stelling dat het krijgen/hebben van kinderen de "voorwaarde", het "criterium" of de "verwachting" (of hoe u het verder ook noemen wilt) is van het huwelijk. Een consequentie die u klaarblijkelijk niet onder ogen k�*n of wil zien.