Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nete
Als ik dit hier allemaal lees, dan vraag ik me toch af hoe het mogelijk is dat ik, na 170 jaar uitzuigen door onze landgenoten aan de andere kant van de taalgrens, toch nog een huisje, een auto e.d. heb kunnen kopen. Zonder die verdomde "bloedzuigers" waren ik, en alle andere Vlamingen, waarschijnlijk schatrijk geweest ?
|
Schatrijk moeten we er niet van worden, het zou al mooi zijn moesten mensen het bejaardenhuis kunnen betalen zonder daarvoor hun familiewoonst te moeten verkopen. Als de politie de misdadigers zou oppakken en het gerecht ze zou veroordelen tot straffen die effectief worden uitgevoerd. Als er geld zou vrijkomen om de noodzakelijke infrastructuur werken uit te voeren om het mobiliteitsprobleem aan te pakken.
Citaat:
Denken de meesten hier nu werkelijk dat in een onafhankelijk Vlaanderen je één cent meer pensioen, kindergeld of loon zal krijgen of overhouden ?
|
Met de huidige politiek zal geen enkele Vlaming over 10 jaar nog van pensioen kunnen genieten, en zitten ze binnenkort aan ons spaargeld met hyperflatie en vermogensbelasting. Met een splitsing kunnen we tenminste nog iets proberen te redden. België is de dieperik aan het ingaan, ook al blijft het orkest voorlopig spelen. Ondertussen lokt men dan elk jaar 100.000 mensen naar hier die we ook nog mogen betalen.
Citaat:
Ik vrees eerder het omgekeerde, gezien de NU al ongebreidelde regelneverij van de Vlaamse overheid.
|
N-VA doet alles om die regelneverij onder controle te krijgen, maar het moet gezegd dat vooral van de kant van de SP.A voortdurend stokken in de wielen gestoken worden. Zie de vereenvoudiging van de bouwaanvragen, zie de "interne staatshervorming". Aan de heilige huisjes van de sossen kan en zal niet geraakt worden.