Los bericht bekijken
Oud 23 juni 2004, 21:23   #12
Funghus
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
De waarheid over die connecties zullen we waarschijnlijk nooit achterhalen.
Of 9/11 nu echt de bedoeling was kan ik me zeer moeilijk inbeelden. Vergeet niet dat ook het Pentagon de volle laag kreeg en dat ei zo na het witte huis er ook aan was.
Dat hangt er wat vanaf hoe zeer we erom begaan zijn. Er zijn momenteel zeer veel Amerikanen wakker aan het worden. Ik haal mijn informatie vooral van Amerikaanse sites en fora. Er zijn mensen die in administraties zitten en ook het één en het ander opvangen. Ze weten genoeg om de vinger op de juiste plaats te leggen. Maar wat gaan ze beginnen op hun eentje? Dat is moeilijk. Kijk hoe Cheney op jacht is gegaan met Antonin Scalia (gezellig met hun twee'tjes), dat is de rechter die moet zetelen in het proces waarbij Cheney betrokken is voor fraude met zijn bedrijf Haliburton. Als dat de partijdigheid van de rechter niet aantast... Cheney is miljardair. Zijn vrouw, Lynn Cheney is bedrijfleidster van Lockheed Martin. Dat is één van de grootste wapenbedrijven ter wereld. De aandelen van Lockheed Martin zijn tussen maart 2000 en ergens in 2002 bijna verviervoudigd.

Oorlog is big business. Het gaat tegenwoordig niet meer over wat hardware, er zijn tientallen grote electronica bedrijven mee gemoeid die voor een groot deel hun inkomsten halen uit militaire contracten. Ze leven ervan en zonder oorlog maken ze verlies.

De mantra van het capitalisme is groei. Groeien of verdwijnen. In tijden dat het slecht gaat, willen grote bedrijven graag een vaste bron van inkomsten zoals overheidscontracten waaronder militaire contracten.

Er zijn dus een pak mensen die pro-oorlog zijn. Het is eenvoudigweg datgene waarvan ze leven. Terroristen daarentegen zijn frustro's en extremisten. Dat is een minderheid. Terrorisme brengt niets op. Je kan er niet van leven tenzij je sponsors hebt. Wie heeft er in de Arabische wereld genoeg geld om hen te sponsoren? Allen de mensen die handel drijven met het Westen. Dat zijn dus mensen die met Westerse bedrijfsleiders aan tafel zitten. Dat zijn dus Saoudis vooral. Deze Saoudis hebben ook aandelen in Amerikaanse bedrijven, buiten olie ook wapenbedrijven... Of ze het nu opzettelijk doen of niet, die terroristjes zijn een goede investering.

Hoe dan ook de mensen aan de top geven geen zier om mensenlevens. Ze zitten dag-in dag-uit zich af te vragen hoe ze hun fortuin zo snel mogelijk kunnen doen renderen. Het "volk" heeft er alle belang bij om waakzaam te zijn, ook al is het nieuws angstaanjagend.