Los bericht bekijken
Oud 20 april 2011, 20:29   #61
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Gelukkig zijn we er al zo'n paar tientallen jaren uit dat we dat dus beter wel doen.
Ons gezondheidszorgsysteem is goed, maar het kan nog veel beter. Voor wie echt gezondheidsproblemen heeft, blijft het nog steeds te duur. Dan denk ik met name aan bepaalde categorieën geneesmiddelen, maar ook de tandarts werd hier terecht genoemd.
Dan stel ik mij de vraag: als je iets ernstig aan je tanden hebt, mag je al blij zijn als je er onder de 250 euro vanaf komt. Indien je slechte tanden hebt en nog te jong bent voor een gebit of dit niet ziet zitten, spreken we over meer dan duizend euro.
Kan jij verklaren waarom Belgen/Vlamingen daar maanden of zelfs jaren voor moeten sparen en dit volledig uit eigen zak moeten ophoesten ?

Citaat:
Of dat ook voor neuscorrecties moet, dat is een andere discussie.
Ik vind dus dat je die vraag uitgebreider mag stellen dan neuscorrecties.
Ik heb ook geen geld op overschot. Ik zal zeker niet de enigste rasechte Belgische zijn met het probleem dat de eindjes moeilijk aan mekaar te knopen zijn. Kan het voor mij ook gratis misschien? Ik heb ook niet voor medische problemen gekozen. Waarom zij wel, en ik niet? Of waarom zij wel, en een oud vrouwtje niet? (Want dat dit voor mij niet zou gelden daar kan ik nog inkomen: ik heb nog maar weinig bijgedragen aan de sociale zekerheid. Maar een oud vrouwtje dat hier levenslang gewerkt heeft en haar bijdrages heeft betaald niet, tov iemand die hier gewoon komt binnengewandeld om de bijdrages die zij gegeven heeft op te maken? ...

(Excuses voor het felle van mijn post, het is niet persoonlijk bedoeld hé. )