Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation
Uiteraard. En net omdat het zo complex is, zullen ze het liever gedogen dan uit de strafwet te schrappen. Ze houden daarin graag altijd het laatste woord.
Dus moest er een deftig beleid zoals in NL komen met shops, dan veranderd de hoofdleverancier hoogstwaarschijnlijk zijn klanten (die dan dealers zijn) voor shops.
Enkelen zullen zich nog tot dealers richten, met name minderjarigen en mensen met een brede waaier aan connecties. Connecties die de shops overstijgen.
Zodus zal het altijd een kat en muis spel blijven. Misschien moeten we eens nader kijken hoe ze dat doen in Californië. Daar blowen ze zich nu suf, legaal! Dat in Amerika?!? Shocking!
|
Wat is er zo complex?
Indien ze legaliseren hebben ze nog altijd het laatste woord.
Maar dan is er een witte economie waarop men belastingen kan heffen en waarover ze veel meer controle hebben.
Citaat:
Dat is een illusie. We zijn met drugs en individuen bezig. Hoe kan je zoiets algemeen bespreken? Misschien is het nu eenmaal beter dat we hard drugs (onnatuurlijke drugs) niet openbaar te koop stellen. Maar het is klaar als dag dat de Belgische maatschappij klaar is voor een coffeeshop op een afgelegen locatie. Maar of deze een meerwaarde zou zijn is nog de vraag.
Ik denk van wel, maar ik ben geen politieker die alles tien keer moeilijker maakt dan het is om in het einde toch maar het laatste woord te hebben.
|
Waarom kan je harddrugs niet openbaar te koop stellen? Dat is nu toch al openbaar te koop.
Citaat:
Dat zijn keuzes die je maakt he Artisjok. Als ik mijn legerdienst wil doen met ik stoppen met blowen. Aan mij de keuze he. Wat kies ik?
Nou geef mij dan maar een vrijer leven als arbeider waarin een strafblad mijn baas koud laat.
|
Dat is geen keuze, hé.
Ik wil mijn werk en inkomen niet riskeren en werkloos worden (en dan bij de profiteurs geteld worden)
Citaat:
Bedenk ook eens af en toe: Het is niet omdat drugs illegaal zijn dat ze daarom zoveel ellende veroorzaken. Zelfs in de legaliteit kunnen er problemen ontstaan. Dit omdat het drugs is, en niet echt voorspelbaar.
En dan heb ik het niet over een jointje, hoewel we die gevaren beter ook niet minimaliseren met een roze bril.
|
Ja, drugs kunnen in de illegaliteit ook voor problemen zorgen.
Komt daar dan nog eens de problemen van de illegaliteit zelf bij.
(zwarte economie, criminele organisaties, geen kwaliteitscontrole, de kosten van het kat en muis spel,..)
Citaat:
Het is dus niet zozeer dat drugs het grote probleem is, het is de persoon die het gebruikt dat het problematischer maakt dan het al is. Een opgepepte agressieve zot is het minst leuke dat je kan tegenkomen.
|
Ja, ik blijf ook liefst uit de buurt van mensen die te veel gedronken hebben.