Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok
250 sufs al met een platte band in Antwerpen
Ik vind dit wel een fijne actie. Er wordt niets beschadigd. En ik kan me vinden in het doel. Maak de hele (binnen)stad autovrij.
Enkel de reactie van de politie begrijp ik van geen kanten. Als je een gestolen fiets gaat aangeven wordt er gezucht. Gelijk wat dat je gaat aangeven eigenlijk halen ze de schouders op. En nu willen ze dat iedereen die met een platte band zit aangifte gaat doen voor dat niemendalletje. En ze gaan op zoek naar de daders. Ze hebben net de daders in handen gekregen. Belgische grondwet artikel 22bis overtreden.
Zeg nu zelf, na de frietrevolutie is deze actie toch een verademing.
|
Er wordt wel degelijk iets beschadigd.....een band stoppen of gewoon doen oppompen gebeurt niet gratis,en als er meerdere banden plat zijn is de auto immobiel en komen er waarschijnlijk afsleep- of interventiekosten bij voor de eigenaar.Verder staat het voertuig hierdoor waarschijnlijk te lang op een parkeerplaats en komt daar dus nog een parkeerboete bij....
De politie kan en moet niet anders dan deze gevallen als beschadigen van andermans eigendom beschouwen...
Maar inderdaad,de PEST van het fietsdieven wordt niet voldoende aangepakt,temeer daar meer en meer fietsen reeds degelijk van een chassisnummer voorzien zijn.....
Iemand die zijn fiets kwijt is,is er op dat moment even erg aan toe als iemand die zijn voituur niet kan gebruiken...