Los bericht bekijken
Oud 24 juni 2004, 17:21   #1
Ben Patriot
Burger

Standaard

Dikwijls hoor je van vooral Blokhaters dat nog altijd een ruime meederheid tegen het Blok stemde!!!
Ten eerste is dat grootschalige onzin omdat mensen vooral op een partij stemmen omdat ze voor een bepaalde inrichting van de samenleving zijn en niet omdat ze bepaald tegen één van die andere partijen zijn.
Ten tweede stemt men ook dikwijls op een partij simpelweg uit traditie,
men is er van kinds af aan groot mee geworden, en zal er mee het graf ingaan (dit geldt zeker voor de oudere generaties zeg maar 70+).
Dit gaat vooral op voor de oudere kiezers bij de middelgrote Vlaamse partijen als CD&V en VLD.
Kiezers vooral in de wat meer rustiger en landschappelijkere gebieden (bijvoorbeeld West-Vlaanderen) zijn nog altijd bevreest voor dat "boze" en "enge" Blok, en zomaar op het Blok stemmen heeft men toch nog al wat drempelvrees voor zo vermoedt ik, men is ook bang dat de omgeving dat niet zonder meer zal accepteren, men stemt toch wat vooral ook de direkte en naaste omgeving stemt.

Als link(S) botweg "tevreden" denkt te kunnen vast stellen dat een meederheid tegen het Blok stemde, dan weet ik er ook nog wel een paar.
(´k Ben even gaan uitrekenen) :

81,2 % stemde tegen VLD-Vivant

81,4 % stemde tegen SPall.-SPIRIT

73,8 % stemde tegen CD&V-NVA

92,4 % gaf rood licht voor Groen

Wat mij eigenlijk nog meer stoort is dat de massamedia beweren dat het Vlaams Blok nu de 2e partij van Vlaanderen zou zijn.
Volgens mij is dat een leugen.
Immers het "Christen"-democratische CD&V ging samenspannen met de link(S)-nationalistische NVA om toch vooral proberen het Vlaams Blok te bestrijden en er proberen boven te staan,
met twee partijen samen is dat dus met nog maar 2,1% gelukt voor te blijven op de grootste partij Vlaams Blok die de meeste kiezers in zijn ééntje heeft weten te winnen.

Vlaams Blok is de grootste van alle partijen en
CD&V/NVA is dus de grootste van alle kartels zoals SP.All.-SPIRIT en VLD-Vivant
Ben Patriot is offline