Allez! als je alles al gehoord hebt zie je ineens het volgende staan:
Citaat:
Kinderen die thuis een andere taal spreken, leren het makkelijkst Nederlands als ze een stevige basis hebben van hun 'thuistaal'. Daarnaast leren ze het best een taal via hun dagelijkse bezigheden. Dat stelde Kind en Gezin in een visietekst inzake taalstimulering en meertaligheid bij 0- tot 6-jarigen. De tekst is gebaseerd op een onderzoeksrapport van het Centrum voor Taal en Onderwijs (CTO) van de KULeuven.
|
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110427_076
Ze zouden het in grote letters (in het arabisch natuurlijk, of in het berbers of Turks) moeten uithangen en vooral veel folderkes uitdelen;
Moeder Fatima die hier al derde generatie allochtoon is en blijft, werd hier op school de Nederlandse taal bijgebracht en mag haar eigen cultuur zodanig beleven dat ze uiteraard haar analfbete nederlandsonkundige kozijn Mohammed importeert en ze dus vierde generatie allochtoontjes kunnen produceren al of niet geïnfecteerd door genetische afwijkingen wegens inteelthuwelijk.
In plaats van dus thuis met die kinderen Nederlands te praten, zodat ze naar de nederlandstalige TV kunnen kijken, en papa ineens ook een woordje meepikt ("dankoe foor den dop" bijvoorbeeld) moeten ze nu volgens het universitair Centrum thuis.... ARABISCH praten.
Zodat MIJN kinderen weer een jaartje met hun vingers kunnen draaien tegen dat Mohammed juniorreke en zijn zeven broers en zuskes de taal op school aangeleerd krijgen.
Ligt het aan mij?
