Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door clefasm
Om te beginnen, ik heb niet gesproken over het veiliger zijn van een SUV, ik heb enkel aangehaald dat hij de plaats biedt voor 4 kinderen. In een andere wagen mag U op een wettelijke manier geen 4 kinderen op de achterbank vervoeren.
Het spijt me, maar ongevallen worden niet meer of minder veroorzaakt door de 1 of andere type wagen.
Ik rijd vanwege mij werk reeds 20j jaarlijks tussen 40.000 en 80.000km, mijn eerste auto's waren kleine auto's, mijn laatste 2 waren een bestelwagen en een SUV. In al die jaren heb ik nog geen ongeval gehad. Reparaties wel, vanwege onbeschofte mensen die in de stad tegen je auto rijden en 'vergeten' een briefje te steken, afgelopen maanden al 3 keer ...
Denkt U dan ook dat alle vrachtwagenbestuurders idoten zijn met hun grote truck?
|
Er zijn monovolumes die plaats bieden aan 4 kinderen, en waarvan het koetswerk op een normale hoogte zit. Ik zeg niet dat SUV's meer ongevallen veroorzaken, maar als er een SUV betrokken is bij een ongeval met een zwakke weggebruiker, dan is bewezen dat die zwakke weggebruiker meer kans loop op ernstig letsel omdat het hogere koetswerk van de SUV de meer gevoelige zones van het lichaam raakt. Ik vind dat wel iets waar u rekening mee kunt houden als u een nieuwe wagen koopt.
Dat u zelf nog geen ongelukken hebt gehad wijst er waarschijnlijk op dat u een goede chauffeur bent, zoveel te beter.
Waaruit denkt u te kunnen afleiden dat ik denk dat vrachtwagenchauffeurs idioten zijn? Ik heb dat nooit gezegd. Een vrachtwagen is aangepast aan de vracht die hij moet vervoeren en de kracht die hij daarvoor nodig heeft. Een SUV is niet aangepast aan zijn omgeving: het is een terreinvoertuig dat absoluut zijn plaats niet heeft in de stad, wat de producenten ook mogen beweren. Het hoeft niet te verbazen dat uw wagen al links en rechts een deuk heeft gekregen in de stad: de omvang van een SUV maakt dat er al eens rapper iemand tegen rijdt of er een portier tegenaan slaat.
Nog eens, als u vier kinderen hebt, wat is er dan mis met een kleine bestelwagen of een monovolume?