Los bericht bekijken
Oud 28 april 2011, 13:34   #13
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
kwatsj. Kinderen zijn als een spons, perfect in staat om een vreemde taal op te pikken door gewoon naar de kleuterschool te gaan. Als ge werkelijk zo bezorgd zijt om die achterstand, begin dan maar te pleiten voor een verlaging van de schoolplichtleeftijd, en verhoog het budget voor het kleuteronderwijs

edit: ik lees nu pas dat ge bezorgd zijt om de andere kinderen hun achterstand, en niet om hun eigen achterstand. Ik had het kunnen denken...
Vandaar dat er zoveel - op 'n leeftijd dat ze 't al lang en breed zouden moeten opgesponst hebben - niet verder komen dan; zelfs haast geen basiskennis Nederlands.

Kijk, ik denk dat de ouders van die kinderen die thuis geen Nederlands spreken, maar toch in 'n landsgedeelte wonen, waar Nederlands gesproken wordt, zich zorgen zouden moeten maken om hun eigen kinderen, waarom zou �*k me daar zorgen over moeten maken?

Ik woon in Spanje, heb 'n aantal vriendinnen, van Russische, Duitse, Engelse origine, zij spreken thuis met hun kinderen welke taal ze willen, maar zorgen er ook voor dat hun kinderen zo snel mogelijk de taal van 't land spreken, zij maken zich zorgen over achterstand die hùn kinderen eventueel zouden oplopen, 't zijn niet de Spanjaarden die er zich zorgen dienen over te maken, daar hun kinderen hùn taal al machtig zijn en niet willen dat hùn kinderen achterstand oplopen omdat er Russen, Duitsers, Engelsen etc. zijn die de taal niet machtig zijn en de onwil om ze te leren.
SDX is offline   Met citaat antwoorden