Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation
Ik ben niet anti. Ik stel me wel vragen. De ene expert spreekt de andere tegen. De ene zegt erger dan Tsjernobyl, de andere zegt van niet.
De ene zegt dat die radioactieve wolken wel degelijk kankerverwekkend zijn, de andere niet. En ik heb hier ook niet echt helderheid gevonden.
Ik heb van mijnheer Turkje wel een "onderzoek" gekregen, maar een onderzoek dat niets bewijst en niets tegen bewijst.
Men spreekt toch van een level 7 nu bij Fukushima?
Ik vond dit terug over level 7:
Level 7: Major Accident. This is 10 times higher than level-6 and the highest level of accident. This is declared when significant amount of radioactive material is released into the environment which can affect public health. Implementation of planned and extended radiation safety programs are needed at this level.
Waar vind ik dat "safety program" terug?
|
Dan had je me toch goed liggen.
Veel "experts" die op TV geparadeerd worden zijn even veel waard als een vegetariër op een slagerconventie. En daar zitten soms paniekzaaiers tussen. Maar ik betwijfel of iemand van die experts zegt dat een radioactieve wolk geen kankers kan veroorzaken. Dat hangt compleet af van de concentraties die gemeten worden en alle metingen in België tonen een zowat constante achtergrondstraling, dat kleine beetje van die wolk dat ons bereikt is nauwelijks genoeg om de gemeten te worden.
Die verhoging naar klasse 7 is bestreden, en zelfs het klasseersysteem is al achterhaald genoemd. Maar als je hier echt meer over wil weten zal je het zelf moeten opzoeken omdat ik u dat niet goed kan uitleggen, of je kan het vragen aan Patrickve. Ik weet ook niet waar u zo'n plan kan vinden, probeer eens op de site van Tepco?