Los bericht bekijken
Oud 28 april 2011, 17:29   #77
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Ik ben ook niet voor. Ik besef heel goed dat we zonder kernenergie niet zo ver hadden gestaan als nu. Maar zover staan brengt onze omgeving veel schade toe. Een omgeving waarvan er maar één is. Dus toekomstgericht bekeken wordt het echt tijd dat we MEER geld en tijd in alternatieve bronnen steken.
Maar wat brengt een omgeving meer schade toe? Alles op steenkool- en gascentrales zetten of alles nucleair? Doe je het eerste dan moet je eens zien hoe snel klimaatverandering vooruit gaat, en dat is slecht voor alle diersoorten over de hele wereld. En dan kan je hoogstens een eeuw voorzien in energie. Bovendien heb je door de gewone uitbating van zo'n centrales sowieso slachtoffers.

Doe je het tweede dan heb je een groene energie die lang kan voorzien in onze energiebehoefte en bij normale uitbating geen doden zou mogen veroorzaken. Bovendien worden Tsjernobyls steeds onwaarschijnlijker door steeds betere ontwerpen. En bij een ongeluk van die magnitude zijn de grootste effecten lokaal en niet compleet nefast voor levende organismen.

Dit zijn natuurlijk 2 simpele scenario's maar als je duurzame, groene energie wilt in de periode voordat zonnepanelen, windmolens, waterkrachtcentrales, etc. onze energiebehoeftes kunnen voldoen dan ben je beter af met een nieuwe generatie kerncentrales als een nieuwe generatie steenkoolcentrales. Om het even duidelijk te maken: Ik wil hetzelfde als u.

Citaat:
Die experts dat wat te zeggen hebben zijn niet de eerste beste he. Velen daaronder zijn professoren aan de unief of wetenschappers.
Dat je een professor of wetenschapper bent wil niet zeggen dat je altijd gelijk hebt.

Citaat:
Ik wil niet verder teren op paniekzaaiers, maar ik wil ook niet blindelings de officiële rapporten geloven. Iedereen sjoemelt in zijn voordeel.
En Japan is nu niet echt een land dat staat te springen om transparant te zijn.
Toegegeven Japan is niet het meest transparante land, maar een complete oncontroleerbare meltdown kunnen ze gewoon niet verbergen. De effecten zouden te groot zijn, zowat ieder land in de buurt zou dat meteen zien in de metingen. En zoals ik eerder zei, iedere amateur kan nog steeds heel dicht bij de centrale komen.

Laatst gewijzigd door Dionysus : 28 april 2011 om 17:30.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden