Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganzenbordfan
Lap. Ik dacht een eerlijk betoog te krijgen over onrechtvaardige behandeling van kankerpatiënten. Vanaf de tweede alinea al gemekker over asielzoekers.
|
Het gaat niet per se over asielzoekers, maar over groepen die ons sociale zekerheidsbudget leeg komen zuigen zonder er ooit maar een cent aan bij te dragen.
Dit is ten nadele van de allerzwakste groep uit onze samenleving: de mensen die het moeten doen met dit sociale zekerheidsbudget!
Dit is dan ook de oorzaak, van het feit dat de sociale zekerheid voor deze zeer behoevende mensen beknibbeld wordt. Dus het lijkt me vrij logisch dat het wordt aangehaald... of niet soms?
Terzijde vind ik de vergelijking vrij logisch:
het gaat om groepen mensen die geld krijgen van de samenleving, daar ze niet in eigen onderhoud kunnen voorzien. De bedoeling van ons sociale zekerheidssysteem.
Probleempje: een massa mensen komt binnen, die wèl in eigen onderhoud kunnen voorzien maar toch geld krijgen ... Terwijl er al mensen te over zijn (Vlamingen, Walen, autochtonen dus) die dit sociale zekerheidssysteem uitmelken.
Aan dit gemelk voor mensen waarvoor het niet voor dient, dient een einde te komen volgens mij.