Los bericht bekijken
Oud 29 april 2011, 14:07   #78
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Als ik het zo lees zijn het de fietsers die onze wegen levensgevaarlijk maken, en niet de auto's. Komaan Fred, wees eens realistisch. Ik kan er heel goed inkomen dat mensen zich soms ergeren aan het soms onaangepaste rijgedrag van bepaalde fietsers, maar dat probleem valt eerlijk gezegd in het niet naast de grote problemen die veroorzaakt worden door bepaalde agressieve of onvoorzichtige chauffeurs.
Ok, ik volg je hier wel in hoor. Ik vind zelf ook dat veel van mijn mede-automobilisten zich niet gedragen zoals het hoort.

Citaat:
Dat soort suggesties komt voort uit de idee dat de fiets een minderwaardig vervoermiddel is waarvan de gebruikers zich maar moeten plooien naar de situatie waarin ze zich bevinden.
Ik vind de fiets niet minderwaardig, maar ik begrijp niet zo goed waarom jullie nu persé met jullie fietsen tussen al dat drukke autoverkeer willen rijden. Je ergert ons automobilisten en je ergert jezelf aan de inderdaad soms roekeloze automobilisten.

Citaat:
De overheid krijgt geld van de burger (en fietsers betalen trouwens ijverig mee aan de overvloedig aanwezige en dure auto-infrastructuur by the way) om te investeren in infrastructuur, en moet ervoor zorgen dat die infrastructuur aangepast is aan ieders vervoermodus. Niet investeren in fietspaden is dus geen optie.
Nogmaals, ik geef je hier volledig gelijk in. Maar zolang die infrastructuur er niet is, spelen jullie fietsers met jullie leven. Binnen twee jaar ga ik op pensioen en dan zal ik tijd hebben om opnieuw te gaan fietsen. Maar drukke wegen zal ik mijden als de pest. En de steden al helemaal.

Fred.

Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 29 april 2011 om 14:07.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden