Los bericht bekijken
Oud 29 april 2011, 14:09   #5
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Totnogtoe zijn de straaljagerssquadrons van lucht- en zeemacht van India uitsluitend uitgerust met Russische machines en met de Indische versies daarvan..Doordat de Indische strijdkrachten gigantische verantwoordelijkheden hebben en de budgetten niet onbeperkt zijn moesten ook oudere generaties toestellen (variaties op de MIG21 en 23 )langer in dienst blijven dan militair verantwoord..
Voor de opleiding en "light-attack" gebruiken de Indiers de Britse Hawk,een voortreffelijke keuze!

Indie groeit in ambitie en macht.Concurrent China ook en Pakistan is verder een potentieel probleem van de eerste orde.(dat de beschikking heeft gekregen over F-16's,stel je voor )Daarom zien we de Indische luchtstrijdkrachten op snel tempo hun oudjes "dumpen".Hun eerstelijnsquadrons gaan snel over naar toestellen van de MIG-29(-en volgnummers) en de SU-27(en volgnummers) families,vergelijkbaar met- en zelfs beter dan de Amerikaanse F-15's...en nu zien we ook de vraag om wat westerse toestellen ...

Het is duidelijk dat ook Indie niet echt gelooft in het "stealth" verhaal en meer belang hecht aan acceleratie,snelheid en "tanden"......

Overigens,houdt er rekening mee dat de meeste van die toestellen ook in India zullen gebouwd worden en zeker over de software zullen de Indiers tot en met het laatste bytje code wensen te kennen....geen illusies!(ik begrijp dat kopers van de JSF zeker NIET alle software zullen kennen,dat dit strikt onder Amerikaanse controle zal blijven!)

De Indiërs hebben ook een 50 tal Franse Mirages in dienst als ik me niet vergis en daarnaast een hondertal Jaguar bommewerpers.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden