29 april 2011, 18:40
|
|
Banneling
|
Privé berichtgeving uit Tunesië waar het begon
Citaat:
Mijn oudste dochter bevindt zich op dit moment in de hoofdstad Tunis. Ze belde me zopas mobiel, als ooggetuige : in de hoofstad hebben verschillende demonstraties plaats, uitgaande van islamitische hoek ('t is vrijdag, vandaar). Ongesluierde meisjes en vrouwen worden soms met zuur in het gezicht besproeid, mijn dochter werd ruw op de grond gedrukt wegens niet-gesluierd en dragen van een korte broek...
En nog denken de gematigde Tunesiërs dat de verkiezingen orde op zaken gaan stellen...
|
Citaat:
Ze zit nu op dit moment binnen in een kantoor, waar ze gelukkig toevlucht vond, buiten wordt er met traangas geschoten naar de extremisten. Ze kan niet naar huis (op zo'n 30km van de hoofdstad) omdat er geen enkel vervoer meer gaat. Ben zeker ongerust, maar heb haar bezworen om als het moet de nacht op dat kantoor door te brengen als de straten niet veilig zijn.
Zoals ze zelf zegt "Tunesië is om zeep mama"...
Mijn dochter wou er toch zo graag in geloven in die revolutie en die democratie, ze wou er zelfs met alle macht aan meewerken, wat ze gezien haar diploma's ook kon doen, ze wou zich nuttig maken en meehelpen het land op te bouwen...als moeder heb ik nu pijn voor haar omdat ze haar illusies aan flarden ziet gaan...zelf had ik geen illusies meer.
Mijn dochter had het zelfs aan de stok met haar vermogende vader, ze wou hem doen inzien dat de rijke Tunesiërs in het buitenland nu met man en macht in het homeland dienden te investeren om de mensen ginds te helpen...
Ik heb pijn aan mijn hart als ik aan haar desillusie denk, maar ja daar heb ik haar niet voor kunnen behoeden, hoe hard ik het ook probeerde.
Zondag gaat ze trachten naar België terug te keren, ze zal wel een vliegtuigticket vinden, het toerisme zit toch aan de grond, plaatsen zat.
|
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...239049#p239049
|
|
|