Binnen uw visie ben ik dus een bacil vd 'liberale pest' & als u de kans kreeg, zou u mij hoogstwaarschijnlijk deporteren - in het 'volksbelang' natuurlijk - naar een heropvoedingskamp, zodat ik daar het correcte völkisch denken aangeleerd kan worden.
U heeft niet helemaal ongelijk als u zegt dat het liberalisme depolitiserend is, maar ik zie niet in waarom dit een slechte zaak zou zijn voor het gewone volk. Het volk zit heus niet te wachten op de zoveelste collectivist (zoals u): ik twijfel oprecht aan uw goede bedoelingen en vrees dat u in werkelijkheid niets geeft om het volk, maar haar slechts bekijkt als een instrument om uw collectivistsiche idealen mee te verwezenlijken. Het volk is beter af met het liberalisme dan met een collectivist die zijn eigenbelang probeert te verkopen als 'volksbelang'. Een alert, zelfbewust volk zou zulke pogingen tot politiek parasitisme moeten detecteren en de verspreider van deze ideeën met gesundes volksempfinden moeten doodslaan & verscheuren.
Dit klinkt misschien wat barbaars, maar een volk heeft niet alleen het recht maar ook de plicht om te vechten tegen collectivisten die haar de vrijheid willen ontnemen. We moeten, in naam van de tolerantie, de collectivist en anti-liberaal uit z'n schuilplaats sleuren en hem vervolgens collectief, in een gezonde volksreflex moeten doodstampen. Zoals Karl Popper ooit zei:
"Indien we onbeperkte tolerantie of verdraagzaamheid uitstrekken tot al wie onverdraagzaam zijn, als we niet langer bereid zijn een verdraagzame samenleving te verdedigen tegen de woedende aanvallen van de intoleranten, dan zullen de verdraagzamen vernietigd worden, en met hen de verdraagzaamheid. "